Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for handel på skumfabrikken.dk
Opdateret d. 8. februar 2023
Betaling
Skumfabrikken ApS bruger en godkendt betalingsudbyder til alle transaktioner. Al trafik via skumfabrikken.dk er krypteret.
Skumfabrikken ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Vi tager ikke imod internationale kort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms.
Alle varers fulde beløb skal være betalt og synlige på vores konto, inden vi afsender dem fra Skumfabrikken.
Skumfabrikken ApS tager forbehold for evt. fejl og mangler i priser eller indhold på hjemmesiden. Skulle der være en fejl relateret til en ordre, vil vi kontakte kunden med henblik på at få den korrigeret. Hvis fejlen ikke kan løses eller enighed opnås, kan ordren blive annulleret.
Levering
Når du bestiller varer hos skumfabrikken.dk, modtager du en ordrebekræftelse sammen med handelsbetingelserne på e-mail.
Skumfabrikken ApS bestræber sig på at behandle din ordre så hurtigt som muligt. Dvs. at alle lagervarer afsendes inden for 4-6 hverdage efter ordremodtagelsen. Varer der skal specialfremstilles kan tage længere tid. Kontakt os for at høre nærmere.
Stof er der typisk 5 dages leveringstid på ved afhentning hos i Vallensbæk eller 6-7 dages leveringstid, hvis vi sender stoffet til kunden.
Vi benytter både Post Nord og andre fragtmænd. Alle varer under 5 kg sendes som udgangspunkt med Post Nord.
Fragten bliver beregnet på baggrund af vægt og landsdel. Vi forbeholder os ret til evt. efter aftale med kunden at annullere eller ændre en ordre, hvis vores fragtberegning skulle vise forkert i forhold vores reelle fragtomkostninger uanset årsag.
Er uheldet ude, og en af Skumfabrikkens leverandører ikke kan levere inden for leveringsfristen, vil du blive kontaktet via e-mail eller pr. telefon.
Ved både afhentning og levering
Husk altid at tjekke at produktet er som ønsket, inden du tager det i brug eller får det viderebehandlet. Det gælder både ved afhentning og levering.
Såfremt der er returret på produktet (se længere nede), bortfalder den, hvis der viderebehandles på produktet, fx ved syning af betræk eller lignende. Det er altid kundens ansvar at tjekke målene på produktet.
Skulle der være fejl eller mangler, der ville kunne udløse et erstatningskrav, bortfalder de, når en evt. viderebehandling påbegyndes. Husk derfor at tjekke produktet inden og stil spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl om. Vi gør altid vores bedste for at hjælpe vores kunder.
Skumfabrikken kan aldrig stilles til ansvar overfor andet end den ordre, vi har leveret. Det vil fx sige, at vi aldrig kan hæfte for syopgaver eller stof fra andre leverandører.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader forsaget ved forkert betjening af produktet.
Skumfabrikken ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes og sendes produktet til:
Skumfabrikken ApS
Vejlegårdsvej 57
2665 Vallensbæk
Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på standardvarer, dvs. Ikke specialfremstillede produkter. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Vi modtager ikke pakker sendt uden omdeling.
Er varen i en væsentlig forringet stand ved returnering, kan Skumfabrikken ApS skønne en eventuel værdiforringelse.
Fortrydelse skal anmeldes til os på e-mail info@skumfabrikken.dk senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Husk at give tydelig besked om, at varen ønskes returneret.
Varer der er specialfremstillet efter mål ydes der som udgangspunkt ikke returret på. Dette gælder også alle stoffer, da de bliver bestilt efter mål.
Der kan i enkelte tilfælde være undtagelser, hvor Skumfabrikken ApS kan skønne, at varen trods dens fremstilling er i salgbar stand. Kontakt Skumfabrikken for at høre nærmere.
Skumfabrikken yder ikke erstatning eller tager varer retur ved forsinkelser pga. fragt. Dette gælder også leveringsforsinkelser fra vores leverandører.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Farver
Farver ser forskellige ud på forskellige skærme. Derfor skal du være opmærksom på, at en farve kan se en smule anderledes ud i virkeligheden, end når du ser den på fx din telefon.
Du kan se prøver af alle vores stoffer i vores showroom i Vallensbæk.
Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@skumfabrikken.dk